Pentru servicii publice mai bune

Din 1 august 2022, perfectarea pașapoartelor de călătorie pentru cetățeni s-a ieftinit cu 200 de lei. Inițiativa mai prevede o reducere de 20% pentru toate actele solicitate şi eliberate electronic de către Agenţia Servicii Publice.
Totodată, a fost redus de circa 3 ori tariful pentru actele de identitate solicitate de refugiaţi, apatrizi şi beneficiari de protecţie umanitară. Detalii: aici.


Mai multe servicii ale Agenției Servicii Publice (ASP) s-au ieftinit de la 1 noiembrie 2021, cum ar fi: înregistrarea căsătoriei, înregistrarea divorțului, schimbarea numelui sau prenumelui, modificarea sau corectarea unui act de stare civilă, declararea pierderii actului de identitate, eliberarea plăcuțelor de înmatriculare pentru automobile, înregistrarea unui teren și altele.În acest fel, aproximativ 25 de milioane de lei anual nu vor mai fi plătite anual de cetățeni pentru aceste servicii publice. Detalii aici.


Documentele solicitate de la instituțiile publice pot ajunge prin poștă la ușa cetățeanului, prin noul sistem informațional MDelivery (mdelivery.gov.md).
Documentele solicitate de la instituțiile publice ajung direct la ușa beneficiarului, prin curier, inclusiv peste hotarele țării. Soluția digitală conectează prestatorul de servicii publice, furnizorul de servicii poștale și beneficiarul și vine să reducă vizitele la ghișeu, timpul de așteptare și aglomerația pentru ridicarea actelor.
Prezintă un avantaj și pentru cetățenii stabiliți peste hotare, care vor putea obține actele necesare, fără a se deplasa la distanțe mari pentru a se prezenta la ambasadă.


Cetățenii Republicii Moldova vor putea accesa informații care se păstrează în registrele electronice de stat, fără a se prezenta fizic la instituțiile prestatoare de servicii. 
Informația ce cuprinde datele solicitate de persoana fizică sau juridică va putea fi descărcată online, sub formă de document electronic, prin intermediul Portalului guvernamental al cetățeanului și antreprenorului – mcabinet.gov.md. Documentul descărcat va avea aceeași valoare juridică precum actul tipărit, eliberat la ghișeu.


Cinci dintre cele mai solicitate extrase vor putea fi obținute online și gratuit, începând cu 1 ianuarie 2023, cu ajutorul semnăturii mobile/electronice:

  • Certificatul privind lipsa sau existența datoriilor la bugetul de stat;
  • Extrasul din Registrul bunurilor imobile;
  • Informația privind stagiul de cotizare;
  • Cazierul judiciar;
  • Informația din Registrul de stat și din actele de constituire ale persoane juridice.

Șoferii nu vor mai fi sancționați dacă nu dețin fizic permisul de conducere sau certificatul de înmatriculare. Șoferii pot deține doar un act de identitate, copia acestuia sau să cunoască IDNP-ul, pentru a putea fi identificați. Poliția rutieră va verifica în Registrul de stat dacă șoferul deține dreptul de a conduce vehiculul.


Polițele pentru asigurare obligatorie de răspundere civilă (RCA) la pagube produse de autovehicule vor putea fi cumpărate și emise online, direct de pe site-ul asigurătorului. 


Companiile private de pază nu vor mai putea presta servicii de pază la obiectivele de importanță strategică ale statului. Astfel, instituțiile de stat nu vor mai fi păzite de companii dubioase, iar banii din bugetul de stat pentru pază nu vor ajunge în buzunarele unor oligarhi.

Vezi mai mult

© Copyright 2022 | Partidul Acțiune și Solidaritate